Door de herontwikkeling van de site Bpost en het aanpassen van het publiek domein voor deze site, moet de bestaande laad- en loszone verplaatst worden.
Er bestaat geen andere mogelijkheid, gelet op o.a. de bestaande erftoegangen en de aanwezige handelsactiviteiten zoals bv. Delhaize, dan de laad- en loszone in te richten tussen de huisnummers 1 en 9.
Mevrouw Lili Jansen, schepen Mobiliteit, geeft toelichting bij dit agendapunt.
De Nieuwe Gemeentewet van 24 juni 1988.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Artikel 40 §3 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad de gemeentelijke reglementen vaststelt, waaronder de politieverordeningen, in toepassing van de federale wetgeving.
Het Koninklijk Besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het Ministerieel Besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 03 april 2009.
In de Lindenlaan, op de parkeerstrook tussen de huisnrs. 1 en 9, zal een laad- en loszone ingericht worden.
Artikel 2
De maatregel in artikel 1 wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door middel van het verkeersbord E9a, aangevuld met het volgende:
Artikel 3
Een afschrift van dit besluit wordt - na melding via het loket voor lokale besturen - overgemaakt aan: