Deze maatregel komt de veiligheid van de zwakke weggebruiker ten goede.
Voorliggende maatregel kadert binnen de verdere uitrol van het Intergemeentelijk Mobiliteitsplan - Beleidsplan van 28 april 2022.
Voorliggend maatregel kadert binnen het meerjarenplan:
actie 01.03.02.02 Maatregelen onderzoeken en implementeren om de omgeving van scholen en vrijetijdslocaties veiliger te maken
Mevrouw Isabelle Druyts, schepen mobiliteit, geeft toelichting bij dit agendapunt.
De Nieuwe Gemeentewet van 24 juni 1988.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Artikel 40 §3 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad de gemeentelijke reglementen vaststelt, waaronder de politieverordeningen, in toepassing van de federale wetgeving.
Het Koninklijk Besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het Ministerieel Besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Het Intergemeentelijk mobiliteitsplan - Beleidsplan van 28 april 2022.
De fietszone in de schoolomgeving van KB Triangel en Lentekind wordt als volgt afgebakend:
Artikel 2
De maatregel in artikel 1 zal aan de weggebruikers ter kennis gebracht worden door middel van de verkeersborden F111,aangevuld met een pictogram van het bord in thermoplast op het wegdek, en F113.
Artikel 3
Een afschrift van dit besluit wordt - na melding via het loket voor lokale besturen - overgemaakt aan: